pondělí 20. února 2017

Kdybych to věděla...

...že bude mít takový úspěch, tak ji dělám už dávno: domácí paštiku... Inspiraci jsem si přinesla od babičky. Játra jsem použila čerstvá. Neustále jsem musela tác domazávat – asi čtyřikrát nebo pětkrát...



Udělala jsem také velmi oblíbené povidlové taštičky. Recept byl kdysi v Albert magazínu, těsto je jednoduché, univerzální (jak jsem později zjistila) a úspěch zaručený:

250 g měkkého tvarohu (nejlépe v kostce), 250 g másla, 250 g polohrubé mouky a špetka soli

Těsto nechám asi hodinu odležet (když je čas), vyválím, potom vykrajuju (já mám formičku, ale lze použít skleničku) a povidly plním taštičky. Na plechu je potřu ušlehaným vajíčkem, peču asi čvrt hodiny na 180 °C. Horké šátečky pak obalím v krystalovém cukru.

Tentokrát jsem udělala šátečky z poloviny těsta, z druhé potom tyčinky. Dochutit se dají dle libosti kořením, sýrem, bylinkama... jenom se musí také přisolit...

A z návštěvy u kamarádky jsem si přinesla recept na bezvadnou pomazánku: Lučina, sušená rajčata nakládaná v oleji, olivy a popř. kapari (sůl dle chuti). Jednoduchá, výborná...




No a dort dostala Justýnka opět od tety Milči – přesně podle představ naší šestileté slečny – na všem musí být Elsa... Uvnitř tak, jak ho máme všichni rádi: vláčný, s lehkým krémem a čerstvým ovocem, které bylo tentokrát ještě máčené v čokoládě...






8 komentářů:

  1. Tak toto je teplo Tvojho domáceho krbu!
    Justýnke prajem zo srdca krásnu novú školskodospelácku etapu, nech sa jej darí vo všetkom!
    Cesto skúsimje univerzálne, super!
    Len si dvakrát vložila maslo, asi to má byť múka, možno môže byť aj graham, alebo pohánková?
    Skúsim aj pomazánky:-)
    Nádherná torta a slávnostná tabuľa:-)
    Chystáš sa na záhradu?
    Pa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, děkuju za upozornění – opraveno. S celozrnou moukou jsem to nezkoušela, ale zajímalo by mě to... Justýnce vyřídím – děkuji :-) Zatím mám malou zahrádku za oknem v obýváku – nějaké bylinky – už se těším moc... :-)))

      Vymazat
  2. Samé dobroty!
    Veru, až budeš mít volný skleník, dám ti sazenice ledového salátu, už se začíná rýsovat řádek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju – jak spravíme střechu u kurníku, tak by pipinky mohly ven :-)

      Vymazat
  3. To vypadá nádherně, asi bych se měla inspirovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, Justýnce přeji všechno nejlepší! Při pohledu na fotky se mi úplně sbíhají sliny :-) musím si Tvoje recepty uložit, abych měla nějakou změnu při plánování další rodinné oslavy. A ohledně té paštiky se Ti nedivím - naši ji vyrábí již řadu let (při zabijačce), dokonce si ji sami konzervují. A je to mňamka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Domácí paštika je fakt výborná :-)

      Vymazat

Děkuji za Vaši návštěvu i za komentář... A přeji krásný den, Veronika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...