pátek 3. října 2014

Hitem letošního podzimu...

... se u nás stalo Carpaccio z červené řepy.

Vyšla jsem z receptu z Apetit Edice "Party".
Omytou červenou řepu jsem zabalila do dvou vrstev alobalu a upekla v troubě na 190°C asi hodinu. Řepu jsem oloupala, nakrájela na tenké plátky a rozložila na talíř. Pokapala jsem to zálivkou (balzamikový ocet, olivový olej, citronová šťáva, sůl, pepř).
V této variantě jsem řepu dále posypala balkánským sýrem, rukolou, znovu trochu postříkala zálivkou a posypala strouhaným sýrem Grand Moravia.
Carpaccio jsem podávala s domácím kváskovým chlebem, který peču podle pana Cuketky.


V této variantě jsem balkán nahradila domácím čerstvým sýrem.
Ten jsem pro změnu uvařila podle receptu z Apetit Edice "Sýry".



Výroba četsvého sýru mě nadchla, určitě chci zjišťovat a zkoušet dál.
1 litr čerstvého mléka a půl litru kefíru (nebo podmáslí) (max. 1% tuku) jsem míchala a zahřívala se dvěma lžičkami soli asi 20 minut na středním plameni až se směs začala rozdělovat na bílé chuchvalečky a kapalinu - syrovátku. Pak jsem to přecedila přes plátýnko (v mém případě plínku) v cedníku, nechala odtéct, zatočila a vymačkala. A to je vše :-) Sýr byl výborný. 

Syrovátku jsem dle rady v receptu použila místo vody na zadělání kváskového chleba a trochu jsem vypila. Příště zkusím ještě dle rady natřít místo pleťové masky :-)




6 komentářů:

  1. Takové karpáčo jsme měli na podnikové večeři v hotelu Grand v Brně, je to opravdu dobré.

    OdpovědětVymazat
  2. Řepa mě moc neláká, ale ten sýr bych zkusit mohla, zatím jsem dělala jen z jogurtu :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to úžasně! to musím vyzkoušet;)

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzera to vyborne, Ta cervena repa sa pred pecenim nijak neupravuje, nesoli, neprida sa olivovy olej ani nic podobne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před pečením nic, dochutit až potom. Já si řepy většinou upeču víc, krájím rovnou na talíře, co zůstane použiju další den do salátu.

      Vymazat
    2. Dakujem pekne za tip. Cervenu repu mam velmi rada, ale zatial som ju jedla len v polievke bors a nejak som nevedela ako ju este pouzit inak. Pritom je to dobrota. o)

      Vymazat

Děkuji za Vaši návštěvu i za komentář... A přeji krásný den, Veronika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...